0592 - 242429

Uitkomsten klantenenquête 2015

04-09-2015

In juni 2015 hebben wij een enquête onder de lezers van de nieuwsbrief verspreid om inzicht te krijgen in de informatie- en communicatievoorkeuren van onze patiënten. In totaal hebben 786 patiënten/cliënten deze enquête ingevuld. 

 

Bedankt!
Uit de enquête zijn zeer bruikbare tips en opmerkingen naar voren gekomen. Deze feedback gaan wij uiteraard gebruiken om onze communicatie in de toekomst te blijven verbeteren. Door het invullen van de enquête maakte men kans op een elektrische tandenborstel. De gelukkige winnaar is inmiddels geïnformeerd.

Tevreden
Patiënten zijn over het algemeen erg tevreden over de huidige communicatie. 34% beoordeelt dit met een ‘zeer goed’ en 63% met een ‘goed’. De overige 3% beoordeelt de communicatie als ‘matig’ of heeft hierover geen mening. Op de vraag waarover de patiënt vooral zou willen worden geïnformeerd door Centrum Mondzorg Rolde, geven 551 personen aan geïnteresseerd te zijn in ‘nieuwe behandelmethoden/-mogelijkheden binnen de praktijk’. Ook ‘weetjes over het gebit en mondverzorging in het algemeen’ (428 personen) en ‘trends/ontwikkelingen op het gebied van tandheelkunde’ (373 personen) worden vaak genoemd.

 

Per kwartaal
Het merendeel van de respondenten wil deze informatie bij voorkeur ontvangen via de digitale nieuwsbrief. Ook de’ website’, ‘een e-mail specifiek voor de doelgroep bij een belangrijke ontwikkeling’ en ‘het informatiescherm in de wachtkamer’ worden vaak genoemd. De overgrote meerderheid van de respondenten geeft aan dat zij bij voorkeur één keer per kwartaal willen worden geïnformeerd door Centrum Mondzorg Rolde over nieuws en ontwikkelingen.

Kinderen
Voor klanten met kinderen in de leeftijd van 0 tot en met 17 jaar was er een deel twee van de enquête. De antwoorden uit dit tweede deel gaan wij gebruiken voor het verbeteren van onze dienstverlening op het gebied van kindertandheelkunde. Hierover volgt op een later moment meer informatie.

 

Bedankt!
Uit de enquête zijn zeer bruikbare tips en opmerkingen naar voren gekomen. Deze feedback gaan wij natuurlijk gebruiken om onze communicatie in de toekomst te blijven verbeteren. De winnaar van de elektrische tandenborstel is hierover inmiddels geïnformeerd.

Wij willen alle respondenten hartelijk bedanken voor het invullen van de enquête!